Ne Yagmur Ne Siirler - Ataol Behramoğlu

Soruyorum sevgilime 
- Daragacindan Notlar’ i okudun mu ? 
Bu bizim hayatimiz. 
Gece doluyor içeri 
Yildizlariyla. 
Üç ilde 
Sikiyönetim var. 
“Askeri savci” 
Sözü 
Yer aliyor 
Günlük bir sözcük olarak 
Hayatimizin sözlügünde. 
Asklar kelepçeli 
Güney Amerika’ da. 
Kederden 
Geberiyorum. 
Herkes hayatini anlatiyor. 
Deli anneler 
Yikik binalar 
Paramparça 
Bir gençlik 
Yasadigimiz. 
Hayatimizin kanadigini görmüyor musun? 
- Daragacindan notlari’ i okudun mu? 
Iskence 
Ve umut 
Siiri fiskirtir. 
Ruhumun yaralarini saracak 
Safagin sözcüklerini 
Ariyorum. 
“Kalin devrimci romanlarin 
Sonundaki keder” 
Kalin 
Devrimci 
Bir roman olarak hayatimiz. 
- Daragacindan Notlar’ i okudun mu? 
Sevgilim 
Seni 
Öpüyorum. 
Her gün 
Geçtigim denize 
Yabancilasmasam 
Bütün hayatlari 
Anlatabilsem. 
Ölüme karsi 
Dururken bir adam 
Tek bir misra halinde 
Hayatini 
Okuyor. 
Çildirasiya 
Boguntuluyum. 
Çildirasiya 
Bir özlem 
Günler ve Prag 
Ve trenler 
Ve alip beni 
Götüren keder. 
Günleri zincire 
Vuruyorlar. 
Asklar kelepçelidir. 
Güney Amerika 
Çe Gevara. 
Her seyi bir bir 
Animsiyorum. 
Kalin 
Devrimci romanlari. 
Hayat 
Dolduruyor beni 
Nasil 
Yikik bir binayi 
Gökyüzü doldurursa. 
- Daragacindan 
Notlari’ i okudun mu? 
Prag’ da 
Bir sevgilim var. 
Ve ikinci dünya savasi 
Ve tanklar 
Ve ellerim 
Sana son kez dokundugunda 
Artik 
Senin 
Olmayacagini bilmek; 
Artik 
Olmayacagimiz. 
Çünkü 
Çikis yok buradan. 
Silah sesleri 
Bir bahar. 
Ey uçusan 
Güvercinleri kalbimin. 
Ey bir imkani 
Yasamak duygusu. 
Ey içime 
Sindirdigim sevgin. 
Prag’ daki 
Sevgilim. 
Karli gecelerde 
Animsarim seni 
Yagmurlar altinda 
Dolastigimiz Litvanya’ yi. 
“Kanal” i 
Seyrederken 
Bütün Slav 
Ve Slavak güzellikleri. 
Kalin sesli 
Kadinlar. 
Ortodoks 
Hüznü. 
Ve “Tütün” ü 
Okurken 
Ve Fuçigi. 
Kanimizla 
Yazilmistir 
Hayatin destani 
Toprakta 
Dudaklarimizin 
Izi var. 
Ve donup kaldigimiz 
Cephelerde 
Burusuk 
Mektuplar 
Ve yerlerine 
Ulasmamis. 
Savas 
Ve keder 
Ve siirler 
Korkunç bir 
Ask özlemi. 
Insanlara 
Duydugum sevgiden 
Bogulurcasina 
Kalbimi 
Çatlatircasina 
Imgeler 
Ve trenler boyunca 
Tasidigim. 
Sehirlerden 
Geçerek 
Ve her bir insanin 
Bakislarinda 
Köyler ve uzak 
Duygular. 
Sonsuzca seninle 
Sevisme özlemi 
Ve erkek oldugumun 
Bilincinde olarak 
Ve idama 
Giden bir adamin 
Karisina 
Biraktigi 
Mektup kadar 
Çagdas ve anlasilir. 
Ekmek kadar 
Kederli. 
Vaptzarov’un 
Siirleri kadar. 
Sevgilim, binlerce kilometreye 
Yayilan kalbim 
Ve gözyaslarim 
Ve her seye 
Yetisme duygusu. 
Bütün romanlari 
Yutarak 
Bütün asklari 
Yasayarak 
Ve çağdas ve sarsak 
Kalbimi 
Avutamaz 
Ne yağmur… 
Ne şiirler...


Yorumlar

İzleyiciler

Diğer Popüler Paylaşımlar

Şeyh Bedrettin Destanı'ndan, Nazım Hikmet

Adım Adım Bullet Journal Hazırlama - Ekim Ayı Ajandası

Kasım Ayı Ajandası - Bullet Journal Tekniği