Adım Adım Bullet Journal Hazırlama - Ekim Ayı Ajandası

Bullet Journal nedir ve nasıl yapılır sorusuna, bu paylaşımımda ekim ayı için hazırlamış olduğum bullet journal planlarını gözden geçirerek cevap vermeye çalışalım bakalım.

Düzenli olarak günlük tutmak ya da ajanda kullanmak, hem içerisinde bulunduğumuz günü –sahip olduğumuz zamanı - daha verimli kullanmak, hem de gelecek zamanı planlayarak hayatın hazırladığı süprizleri daha küçük yaralarla atlatmak için son derece faydalı bir yöntem. Ayrıca geçmiş günlere ve aylara dönüp baktığımızda planlarımızın uygulanabilirliği hakkında bir fikir edinebilir, kendimize ve yaşantımıza gelecekten bir bakış atıp sınırlarımızı tanıma fırsatı bulabiliriz.

Planlar yapıp uygulayamayan, uyguladığında istediği verimi elde edemeyen, uygulayamadığı onlarca plana rağmen plan yapmaktan vazgeçemeyen veya tüm bu planlama işlerini sıkıcı bulanlardansanız  bullet journal tekniği işte tam size göre. Yaratıcılığınızı kullanarak, kendinize ayırdığınız bu zaman dilimini eğlenceli bir biçimde düzene oturtabilirsiniz.

Ben bu paylaşımımda Ekim ayı için hazırlamış olduğum bullet journal – ajanda üzerinden geçerek, bir ajandada olması gereken temel bölümleri ve bu bölümlerinasıl kişiselleştirebileceğimizden bahsedeceğim. Ayrıca, bullet journalımı hazırlama sürecini hızlandırılmış bir video olarak buraya ekliyorum. 
Göz atmak isteyenler için Ekim ayı Bullet Journal 

Aylık Kapak Sayfası

Bir bullet journal hazırlamanın en temel gerekliliklerinden biri yaratıcılığınız harekete geçirecek bir tema seçmek ve bir kapak sayfası tasarlamaktır. Sonbahar kendini iyice hissettirmeye başladığından, ben ekim ayı teması olarak sonbaharı seçtim. Kapak sayfası hazırlarken, dökülen yapraklar çizmek ya da boyamak istemedim hüzünlü olmaması için, bu yüzden dökülen yapraklar yerine kuşburnu, ıhlamur gibi sevdiğim bitki çaylarının bitkilerini çizdim. Çayın her türlüsünü severe ve içerim ama ıhlamur ve kuşburnunun yeri bende çok ayrıdır. Çizdiğim bitkileri kuruboyalarla sonbahar renklerine boyadım, renkler videoda olduğundan farklı görünse de çok tatlı oldular bence. Fırça uçlu kalemle Ekim yazıp küçük de bir ay takvimi ekledim ki ilk bakışta, aya dair bir fikrim olsun. Siyah bir çerçeveyle sınırlanı belirleyip, tüm çerçeveyi çizmiş oldum.

Ekim ayı ajandam için hazırlamış olduğum "Kapak Sayfası"

Aylık Plan


Hemen ardından  aylık bir plan hazırladım.  Her ay hazırladığım bullet journal temasını farklı seçip çeşitlendirsem de, aylık planlarım birbirine benziyor. Çünkü günlere ayırdığım kareleri mümkün olduğunca büyük tutmaya çalışıyorum, böylece o ay için önemli olarak not edebileceğim her şey için yeterli alan olsun ve notları ilk bakışta görebileyim. Aylık Plan için ayırmış olduğum alan geniş olmasına rağmen tabi ki süslemekten geri kalmıyorum nasıl kalırım en sevdiğim renk paletini kullanırken, hemen minik çay yaprakları ekliyorum, özellikle yukarı doğru bakıyor uçları ki hüzünlü olmasın 😊
Ekim ayı ajandam için hazırlamış olduğum "Aylık Plan"

Haftalık Plan


Üçüncü ve son olarak Haftalık Plan hazırladım. Planın baş köşesine “haftalık yapılacaklar listesi” ni ben mutlaka ekliyorum, çünkü hafta içerisinde yoğunluktan illa unutabiliyorum bir şeyleri. Mesela, “Bu hafta tahlil için kan verilecek” gibi, günü belli değilse ama o hafta içerisinde yapılması gereken işlerim varsa onları, ayırdığım bu ilk liste bölümüne ekliyorum ki ajandayı ya da journalı her açtığımda bana bunu hatırlatsın.  Sonrasında, defterimdeki alanı çoğunlukla eşit olarak günler için bölüyorum. İlk bakışta günler için ayırdığım alan büyük gibi gelebilir, ama bazen az bile geliyor. Çünkü bullet journal tekniğini kullanmaya başladığımdan beri eskisi kadar günlük tutmuyorum, yoğunluğum da buna pek izin vermiyor zaten. Bu yüzden günler için ayırmış olduğum alanlara, o gün olan şeyleri de küçük notlar halinde ekliyorum, mesela “bugün çok az su içtim”, “bugün şu kişiye kırıldım” gibi. Böylece geriye baktığımda gözüme çarpmasını dilediğim şeyleri kayıt altına almış oluyorum. 
Haftalık planımı hazırlarken tasarımını özellikle sade tutmaya çalışıyorum, çünkü bazen o kadar çok şey not ediyorum ki resimlerle renklerle vesaire karma karışık görünüyor sayfa ve umduğum kadar faydalanamıyorum. Böyle yapmaya tabi ki deneyimlerim sonucu karar verdim. siz de denemeye karar verdiğinizde, neden bahsettiğimi anlayacağınızı düşünüyorum.


Ekim ayı ajandam için hazırladığım "Haftalık Plan"
Böylece Bullet Journal benim için sadece bir planlayıcı olmanın ötesine geçiyor ve günlük işi de görüyor. Sanırım bu tekniğin en sevdiğim yanı da uygulamayı tamamen zevklerime ve isteklerime göre yapabilmem. 
Ekim ayı için hazırlamış olduğum planlar bunlarla sınırlı, ama hayal gücümüz ve ihtiyaçlarımız değil tabi ki. farklı tekniklerle yeni paylaşımlarda görüşmek üzere.






Yorumlar

İzleyiciler

Diğer Popüler Paylaşımlar

Şeyh Bedrettin Destanı'ndan, Nazım Hikmet

Kasım Ayı Ajandası - Bullet Journal Tekniği