Didim Apollon Tapınağı Gezi Güncesi

2015 yılından beri, yaz tatillerinde yaklaşık bir aylık bir zaman dilimini Kuşadası Güzelçamlı'da geçiriyoruz eşimle. Bu bizim için  büyük bir şans ve aynı zamanda da büyük bir keyif. 
Bulunduğumuz konum bize bol bol gezme fırsatı sunuyor, çünkü çevrede görecek çok fazla şey var. 
Bunun yanında aktif müzekart kullanıcıları olduğumuzdan antik kentleri ve müzeleri rahatlıkla ziyaret edebiliyor ve hatta aynı yerleri tekrar tekrar ziyaret etmekten asla gocunmuyoruz. Her ziyaretimizde bir öncekinde atladığımız yeni bir şeyler keşfediyoruz mutlaka.

Didim'deki Apollon Tapınağını bu sene ilk kez ziyaret ettik. Önceki yıllarda nasıl gözden kaçırmışız anlayamadık açıkçası. 

Apollon Tapınağı gördüğüm antik kentler ve tapınaklar arasında en ihtişamlısıydı, bunu açıkça belirtmekte bir mahsur görmüyorum. Belinde görmüş olduğum Bergama 'da öyleydi ama bir bina içerisine sıkıştırılmış olması ihtişamından eksiltmişti kesinlikle. 

Oniki Olimpos tanrısından biri olan Apollon, ışık, müzik, şifa  ve kehanetin tanrısıdır. Leto ve Zeus'un oğlu, aynı zamanda da Artemis'in ikiz kardeşidir. 
Efsane'ye göre tapınağın inşaatını başlatan Brankhos bir çobandır ve mütevazi kişiliğiyle Appollon'u etkiler. Brankhos'un kişiliğinden etkilenen Apollon ona kehanet'in sırlarını öğretir ve ona karşı minnettarlığını göstermek istediği için Brankhos, tapınağı ona olan saygısından inşaa etmeye başlar. Selçuk'ta Artemis adına inşa edilmiş olan tapınak kadar ihtişamlı olması amacı güdülür, çünkü Artemis ve Apollon ikiz kardeşlerdir ve birine adanan tapınak bir diğerinden daha az ihtişamlı olmamalıdır. Ancak tapınağın inşaatı hiç bir zaman tamamlanamaz. Bu yüzden de tarih boyunca civarda kurulan tüm toplumlardan bir takım mimari özellikler taşır.
Kehanet, sanat ve şifa merkezi olarak Apollon Tapınağı yüzyıllar boyunca önemini korumuştur. 
Çağlarının önemli isimleri tarafından ziyaret edilmiş ve önemle korunmuştur. Devasa sütunlarından sadece ikisi ayakta kalmayı başarabilmiş olsa da, ziyaretimizde edindiğim ilk izlenim tapınağın sahip olduğu ihtişamdı. Ayrıca fotoğraflardan bildiğimiz meşhur medusa heykeli de yine bu tapınaktadır. Göz alıcı bir yer. İnsanı sessizce düşünmeye itiyor adeta. 
Görece küçük bir alanı kaplaması sebebiyle, tapınağı ziyaretimiz boyunca güneşten çok etkilenmediğimiz gibi, yorgunluk da hissetmedik. Rahatça, adım adım her köşesini gezebildik böylece. 
Müzekart'la ücretsiz olarak gezilebilen Apollon Tapınağı, neredeyse Didim'in merkezinde, ulaşımı çok kolay. Müzeye giriş ücreti ne kadardı hatırlamıyorum müzekart kullandığımızdan dolayı, ama girişte insanların pahalılıkla ilgili söylendiklerini hatırlıyorum müze görevlilerine.  

Gezi Güncesi
Gezi güncesi tutmayı önemseyen biri olarak, bu yazımda Apollon Tapınağı'na Yapmış olduğumuz ziyaret için hazırladığım günceyi paylaşmak istiyorum.
Apollon Tapınağı Gezi Güncesi




Tapınakta çekmiş olduğum fotoğraflar arasında en beğendiğim ikisini günceme eklemeyi tercih ettim. Antik Yunan'a yapılan bir ziyaret olduğunu düşündüğüm için , yunan motiflerini hatırlatan kenar süsleri ile bir çerçeve oluşturdum öncelikle. Müziğin Tanrısı Apollon genellikle Elinde bir Harp ile resmedildiği için bir harp ile günceme enstantene katıp. biraz bilgi biraz da izlenimlerimi yazdım. 


Bu günceyi hazırlamak en az ziyaretimiz kadar keyifli oldu benim için. 

Eğer ilginizi çekerse, hazırlarken çekmiş olduğum videoyu bu linkten izleyebilirsiniz.

Yorumlar

İzleyiciler

Diğer Popüler Paylaşımlar

Şeyh Bedrettin Destanı'ndan, Nazım Hikmet

Adım Adım Bullet Journal Hazırlama - Ekim Ayı Ajandası

Kasım Ayı Ajandası - Bullet Journal Tekniği