Kasım Ayı Ajandası - Bullet Journal Tekniği

Herkese Merhabalar,

Kasım Ayı için bullet journal tekniği ile hazırlamış olduğum ajandam ile huzurlarınızdayım. Bu yazımda hem Kasım ayı için seçmiş olduğum tema ve ajandamdan, hem de bullet journal tekniği ile üretkenliği ve verimliliği artırmaya yönelik oluşturulmuş izlenceden bahsedeceğim.

Sonbahar mevsiminin güzel renklerinden aldığım ilhamla, Kasım ayı için sonbahar renklerinden üçünü seçtim. Son zamanlarda kafam hayli yoğun olduğu için tema olarak ne seçeceğime karar vermekte hayli zorlandım bu ay. Hayatımın yoğun dönemlerinde dikkatim her zamankinden daha daha dağınık olur bu da hem çalışmamı hem de yaptığım veya ilgilendiğim iş ne olursa olsun sonuçlandırmamı zorlaştırır. Bu yüzden bu ay için, tekrarı bol olan dikkatimi toplamama yardımcı olacak bir tema seçtim. Ayrıntılı ve tekrarı bol olan bu tür desenler ilk bakışta insana sıkıcı geliyor biliyorum ama insanın dikkatini toplamasına ne kadar yardımcı olduğunu bilseniz fikriniz değişecektir eminim. Keza benim için öyle oluyor.

Bullet Journal Tekniği ile hazırlanmış bir ajanda için olmazsa olmaz bir kapak sayfasıdır, bu hem sizi yaratıcılığınızı kullanmanıza teşvik eder, hem de sanatsal bir ürün ortaya çıkarmanın zevki ile bir kişisel tatmin duyumsamanızı sağlar, neticede profesyonel sanatçı olmasanız da sizin de içinizde bir yerlerde bir sanatçı gizli değil mi? 

Kasım Ayı Kapak Sayfası

Fotoğrafta gördüğünüz gibi bu ay kapak sayfası için çok da zor olmayan ama hayli uğraştıran ve böylece zihnimin bir nebze olsun dinlenmesine yardımcı olan bir desen seçtim. Kullanmaktan, giymekten asla bıkmadığım  sonbahar renklerini de doyasıya kullanma fırsatı buldum. Kasım ayı kapak sayfasına Ekim ayından farklı olarak bir "ilk bakışta kasım" planı ekledim. 
Bullet Journal tekniğinde çok bilinen ve oldukça yaygın bir şekilde kullanılan bir plan bu. "month at a glance" olarak geçiyor. Ajanda da kullanılan bu plan aya şöyle bir bakış atmanızı sağlıyor, ayrıntılı planlar yerine çok önemli saydığınız ve kesinlikle unutmak istemediğiniz şeyleri not etmenizi ve hemen görmenizi sağlıyor. Doğum Günleri, hastane randevuları, yıl dönümleri, toplantılar vs. Sadece kısa notlar almak gerekiyor bu plana. Toplantı yazmak yeterli mesela, toplantının içeriği dikkat dağıtacağından bu plan sayfası için bir fazlalık olacaktır. Unutmayın, bu plan sadece önemli hatırlatmalar yapmak için burada.
Kasım Ayı Aylık Plan

Aylık plan, hepimizin klasik ajandalardan bildiğimiz gibi, ayın her gününü aynı anda görmemizi sağlayan, hali hazırda yapmış olduğumuz planları not ettiğimiz ve gelecek planları yaparken programımızı açık ve net olarak görmemizi sağlayan bir planlama aracı. Bizi tutulmayan sözlerden koruduğu gibi, motivasyon bozan gerçekleştirilememiş planlardan da korur. Ben hiç istisnasız, her ay aylık planımın yanına iki kutucuk ekliyorum, bunlardan birisi aylık hedefler/amaçlar bir diğeri ise unutma kutucukları. Ayın ilerleyen zamanlarında unutabileceğimi düşündüğüm ve unutmak istemediğim ve kesinlikle gerçekleştirmek istediğim hedefleri bu kutucuklara not ediyorum ki gözden kaçırmayayım. Planların en önemli noktalarından biri önemli sağdığımız şeyleri kendimize tekrar tekrar hatırlatmaktır, bu yüzden ajandamı hazırlarken bazı şeyleri tekrar etmekten hiç mi hiç gocunmam ben.


Kasım Ayı Dizi-Film İzlencesi
Bu ay önceki aylardan farklı olarak "dizi ve film izlencesi" oluşturdum. Kasım ayında bozulmaya başlayan havayla birlikte biz de  evde daha fazla zaman geçirmeye başlıyoruz. Evde zaman geçirmenin en güzel hallerinden biri de film izlemek. Eğer film ve dizi izlemekten çok hoşlanıyor ve izlediğiniz her şeyle ilgili kayıt tutmak ya da ayın başında bir plan yapıp onu takip etmek istiyorsanız bu plan tekniği tam size göre. 
Dizi ve film izlemeyi sevsem de izleme konusunda bir istikrar sağlayamayan biri olarak en azından izlediklerimi bir kenara kayıt edeyim bakayım, evde daha fazla vakit geçirmemin buna bir etkisi olacak mı gibi düşüncelerle kendimi gözlemleme arzusuyla bu ay bir de böyle bir plan hazırlayayım dedim. Eğer hayatıma bir katkısı olduğunu düşünürsem bundan sonra her ay yapmayı planlıyorum. 

Bu planlar genel olarak "tracker" olarak adlandırılıyor bullet journal tekniğinde. Bir davranış ya da alışkanlık edinme ya da geliştirme sürecinde kendinizi takip edebilmeniz amacıyla tasarlanmış.



Kasım Ayı Okuma İzlencesi

Kasım ayı için hazırlamış olduğum bir diğer izlence ise okuma izlencesi. Normalde kitap okumakla ilgili bir problemim yok ama 2019 yılı için koymuş olduğum okuma hedeflerime henüz ulaşabilmiş değilim. Hedeflerimin gerisinde kalmaktan hayli rahatsız olduğum için kendime bir de böyle bir izlence hazırlayayım dedim. Okuma hedeflerime ulaşana kadar devam edeceğim bu izlenceye. 
Siz de eğer okuma alışkanlığınızın olmadığından rahatsızsanız ya da kitap okumanıza rağmen okuma konusunda bir türlü istikrar sağlayamadığınızı düşünüyorsanız, böyle bir izlence size yardımcı olacaktır. Günlük hedefinizi kendi sınırlarınıza uygun olarak belirlemeniz ve izlencenize sadık kalmanız gelişme göstermenize kesinlikle yardımcı olacaktır. 
Bu izlence de çizmiş olduğum kutucuklar aylık ajanda planına hakim olan altıgen desenlerle bütünlük içinde ve mantığı şu: hedefimi gerçekleştirdiğim günler temada seçmiş olduğum renklerden biri ile o gün için ayrılmış olan kutucuğu boyayacağım, ay sonunda bütün kutucuklar boyanmışsa hem tema içerisindeki renk bütünlüğünü sağlamış olacağım hem de hedeflerimi gerçekleştirip gerçekleştiremediğimi daha net bir resimde gözlemleme fırsatı bulabileceğim. Böylece davranışlarımdaki veya hedeflerimdeki gelişmeleri takip edebileceğim.



Kasım Ayı Haftalık Plan
Haftalık plan yine klasik ajandalardan aşina olduğumuz bir plan türü. Bullet Journal tekniği bu planı kişiselleştirmemizi sağlıyor. Hazırlamış olduğum haftalık plana bakarsanız temanın geneline hakim olan sonbahar renklerini ve altıgen şekilleri farkedeceksiniz. Kasım ayının ilk haftası için hazırlamış olduğum bu plandaki sekiz kutuluk garipliği farketmişsinizdir eminim. :) Ayın ilk günü cumaya gelince, yedi gün için hazırladığım haftalık plan ilk bakışta garip göründü gözüme. Ben de çözümü bu şekilde buldum. İş günlerinin yan yana olmasını seviyorum çünkü haftayı takip etmem daha kolay oluyor. Ayrıca ben haftalık planımı 2 sayfa üzerine yapmayı tercih ediyorum. Bullet journal tekniğine geçtiğimden beri günlük tutmadığım için, sadece planlarımı değil, o gün kaydetmeye değer bulduğum şeyleri de haftalık planıma not ediyorum. Haliyle daha büyük alana olan bir ihtiyaç doğuyor ve 2 sayfalık haftalık plan ihtiyaçlarıma ancak yeterli oluyor. 
Veee olmazsa olmazım, tekrar etmekten asla yılmadığım hedefler kutucuğum haftalık planımda yerini alıyor.  

Ayrıca aylık ajandamı hazırlarken çekmiş olduğum videoyu hıphızlandırılmış şekliyle bu linkten izleyebilirsiniz.

Herkese şimdiden verimli, keyifli bir ay diliyorum. Umarım bu paylaşımım planlama ve bullet journal tekniği ile ilgili olarak aklınızdaki sorulara bir nebze de olsa yanıt olabilmiştir.







Yorumlar

İzleyiciler

Diğer Popüler Paylaşımlar

Şeyh Bedrettin Destanı'ndan, Nazım Hikmet

Adım Adım Bullet Journal Hazırlama - Ekim Ayı Ajandası