Garip

Bu gece eve dönerken metroda aklıma çok enterasan bir şey geldi, yani yeni bir fikir değil bir anı aslında. 1. sınıftaydık Feride hocadan bir ders alıyorduk, dersin adını hatırlamıyorum ama sosyoloji ile ilgili bir şeydi. Hoca derste bir soru sormuştu ben de "depends on peer groups" diyerek cevaplamıştım, çok iyi hatırlıyorum - sorunun neyle ilgili olduğunu hatırlamamakla birlikte - hoca şöyle küçümseyerek garip bir bakış atmıştı bana, "Do you know what does peer group mean?"  ben bir anda kaldım, arada kalakalmak tepkisizleşmek doğamın bir parçası benim zaten; sınıfta herkes de bana baktı, utandım, sonra cevap vermemi beklemeden en azından zaman tanımadan aynı yüz ifadesiyle dedi ki "Before you use the concepts, first learn what it does mean!". Benim sesim çatallaştı ve kitlendim, ingilizce tek kelime daha edemezdim, "yaşıt gruplar" yani dedim, ama hoca kafasını çevirmiş beni çoktan yok saymıştı bile, soruya kendisi cevap verdi, ve cümlenin sonu da tam olarak "depends on peer groups"du. Sanırım üniversitede yaşadığım travmalardan birisi budur - ilki değil kesinlikle ama iz bırakanlardan birisi. Sorulan bir soruya cevap vermenin neresi kötüydü, hem yanlış bile olsaydı cevabım ne olurdu ki sanki, freshman neticede, belki heyecanlı belli ki de umutlu... 
Sanırım ben o gün öğrendim, cevabını bilsem de susmayı. 
Bugün bu neden aklıma geldi neden o gün yaşadığım hayal kırıklığını yüklendim de geldim eve hiç bir fikrim yok. Ama sanki hala omuzlarımda. Garip...
Susturmanın bir çok farklı yolu olduğunu bugün eskisinden daha net görebiliyorum kanaatimce. O gün beni sadece 2 cümleyle bir dönem susturup dersinden soğutan kimseyle, sokakta üzerimize gaz sıkarak susturan kimseler arasında ben yapısal olarak hiç bir fark görmüyorum. Metotların farklı olması, bu metotları kullanan kimseleri birbirinden farklı kılmaz onları sadece farklı gösterir. Niyetim bir takım insanları, bir başka takım insanlarla aynı kefeye koymak ya da birbirleriyle tartmak vs değil. Söylemek istediğim şu, eğer amaç karşı taraftakini susturmak ve kontrol altına almaksa, ve bu amaca yönelik -içeriği ne olursa olsun - bir metodun varsa diğerinden ne farkın kalır ki! Tabi ki bu sadece susturmakla vs ilgili değil. Bu nerede durduğunla ilgili! Aslında daha çok nerede, "nasıl" durduğunla ilgili!



Yorumlar

İzleyiciler

Diğer Popüler Paylaşımlar

Şeyh Bedrettin Destanı'ndan, Nazım Hikmet

Adım Adım Bullet Journal Hazırlama - Ekim Ayı Ajandası

Kasım Ayı Ajandası - Bullet Journal Tekniği