araştırma sorusu

Tezimi yazmaya başladım diyebilirim. Diyemeyedebilirim aslında :) yani enteresan bir yerlerdeyim. Tez konum belli, yüzyıllardır belli aslında üniversiteden beri istediğim konu üzerine çalışıyorum  - Adalet. Bu konuda çalışabilmek için ne ceremeler atlattım ne sıkıntılar çektim bir ben bilirim. Çalışmaya çalıştığım her okulda siyaset alanında ki her hocayla tartıştım :) mucizevi bir şekilde Charles Üniversitesi'nde bu sorunu en kolay şekilde aşıldı. Benacek'e (kendisi program supervisoru) konuyla ilgili danıştığım da o her zamanki emin edasıyla "hmmm, ben biliyorum sana kimin yardımcı olacağını! Orta ve Doğu avrupanın adalet çalışan en iyi akademisyeni bizim kadro'da, yaz ona! Salamon!"
Benacek, pazarlama ve dolayısıyla abartma konusunda hayli iyidir, ama gerçekten öğrencisinin işini kolaylaştırmak için de elinden ne gelirse yapar, bu yüzden olsa gerek, okulda da fakültede de herkes Benacek'i sever.
Salamon Oxford'lu konuya gerçekten hakim biri ve Benacek'e taş çıkaracak bir yardımseverlik taşıyor bünyesinde. Oxford'lu olduğu için herkes onun hakkında bu kadar iyi konuşuyor diye düşünüyordum. Ancak buluşmalarımızdan sonra beni hayli utandırdı hocam. 
3. buluşmamızdan sonra "sen neden Prag'a geldin ben hiç anlamıyorum" dedi. Ben de huzurlu yaşam standardım yüksek ek işler buluyorum iyiyim keyifli burada hayat dedim. güldü evet zaten "Czech Republic is Swetzerland for poor" dedi. duygulara tercüman olmanın tek cümlelik hali. Az konuşuyor, çok soru soruyor. Kısa cümleleri net ifadeleri hayatı gerçekten kolaylaştırıyor. Henüz sorduğum hiçbir soruya cevap vermemiş olmasına rağmen, hiç bir sorumu da yanıtsız bırakmadı aslında, ironik olarak. 
Tezimle ilgili ilk sorunum konu alanımı daraltamayışımdı. işte şunu da yazmak istiyorum bunu da yazmak istiyorum oradan buraya değinmek istiyorum aslında şunu derken bunu da demek istiyorum... Tüm siyaset felsefesine tarihsel bir düzlemde adalet kavramı üzerinden değinmek ister gibiydim. Kaybolmuştum kısacası. 
Tek bir soru sordu; 
S: "senin bütün bunlarla ilgili sorunun ne?"
K: "şey ben eşitşiğe inanıyorum"
S: "Rawls'taki eşitlik referanslarını bulabilir misin?"
K: "Bulabilirim tabi ki"
S: "Bul o zaman!"
.....
K: "peki"
Başka hiç bir şey konuşmadık o hafta, sonraki buluşmamızda ben daha nettim ve konumuzu okuyacak kitaplarımı her şeyi ayarladık. Plan bile yaptık hangi zaman diliminde hangi bölümleri yazacağımıza dair. Ama tabi ki araştırma sorusunu bana bıraktı, iki aydır uğraşıyorum henüz bir soru bulabilmiş değilim bu kadar zor olmamalı aslında biliyorum ama işte ben içinden bazen çıkamıyorum. 
Önüzümzdeki salı kendisiyle yine buluşacağız bu sefer netleştirmiş olmamız gerekiyor ki tez konumu kayıt ettirebileyim ve zamanında okulu bitirebileyim bu sefer diye (en azından bu sefer! :) )  
Şu an benim tez proposal  ı yazmam gerekiyor ve sorumu netleştiriyor olmam aynı zamanda. Ancak ben bununla uğraşmaktansa Gerginliğimi blog yazarak atlatmaya çalışıyorum.
Şu kısmı atlatabilirsem her şey iyi olacak! güzel olacak! 

Yorumlar

İzleyiciler

Diğer Popüler Paylaşımlar

Şeyh Bedrettin Destanı'ndan, Nazım Hikmet

Adım Adım Bullet Journal Hazırlama - Ekim Ayı Ajandası

Kasım Ayı Ajandası - Bullet Journal Tekniği