küçük bir not

Klasik sanatlara olan ilgi ve merakımın, her şeyden önce, duyduğum hayranlıktan beslendiğini dile getirmek bu yazının bekası için önem arz etmekte. Zira bu alanın jargonunu bilmediğimden yapacağım hataları baştan kabulleneyim de, basit ve komik olarak algılanma yanılgısına düşürmeyeyim kimseleri.
Hem Rönesans hayranlığı takıntı seviyesine ulaşmış birinin, baleye olan ilgisi pek de yadırganacak bir şey değildir diye düşünüyorum. Burada özellikle tiyatroya gidemediğimden opera ve baleyi tercih ediyorum, ve Ivana'nın yardımıyla uygun fiyatlı biletler bulduğum için de sık sık gitme fırsatım oluyor. Yanlış anlaşılmasın zaruretten değil, opera ve baleyi pek severim ama yer yüzünde- kendi sanatımda dahil - hiç bir görsel sanat ve performans sanatı tiyatronun hayatımda ki yerini alamaz.
Velhasılı, uzattım yine, bundan sonra izleme fırsatı bulduğum opera ve bale performansları ile ilgili de yazmaya karar verdim, hem üzerine biraz daha düşünebilmek - vakit ayırabilmek için, hem de unutmamak için. Bunu yaparken kompositörler hakkında ufak tefek bilgileri, gösteri afişlerini, bilet fotoğraflarını ve performanslardan bulabildiğim fotoğrafları da paylaşmak istiyorum.
Bu kısa açıklayıcı notu yazmaktaki maksadım da, bütün bu çabaları temelde kendim için -kafası mütemadiyen dağınık biri olarak - unutmamak için yapacağım. Bu alanda herhangi bir iddiam olmadığı gibi, ukelalık dahi yapacak kadar bir backgroundum yok, bu sebepten olur da yanlış ifadeler kullanırsam veyahut sürçülisan edersem şimdiden affola.

Yorumlar

İzleyiciler

Diğer Popüler Paylaşımlar

Şeyh Bedrettin Destanı'ndan, Nazım Hikmet

Adım Adım Bullet Journal Hazırlama - Ekim Ayı Ajandası

Kasım Ayı Ajandası - Bullet Journal Tekniği