Beklemiş Bir Paket Cigaranın Son Umuduna, Turgut Uyar

İşte suyumuzu kestiler ama masamda yine bir çiçek
Bir çiçeğin akşamı elbet bir çiçeğe benzeyecek.

Nasıl güzel nasıl diri bir çiçek
Dipdiri adamlardan diri bir çiçek.

Evet ben son ve kesin umuduyum bir paket cigaranın
Bir Köhne camekanda sararmış alıp içmemi bekleyecek.

Sonsuz bir camekanda
Başlangıçsız bir çiçek.

Alırım seni tüttürürüm bir gün güzel tütün
Söyle kim var bunu benden daha iyi bilecek.

Ey kalın duman gün senindir
Kim var senden daha doğru tütecek.

Ben gelirim seni alırım büyük alanlara gideriz
Seninle ben o kavruk biçim bir de o diri çiçek.

Ne sandın bütün alanlar bizimdir
Biziz ne varsa kalan, biziz ne varsa gerçek.

İşte suyumuzu kestiler bu bir eylüldür ey teşrinievvel
Geleceksin intihar özlemleri de kıraçlar da gelecek.

Nerden baksan bir bütün hüznümüz
Nerden baksan sonunda o diri çiçek.

Ki hüznü bir mavilik duygusuna bozar gideriz biz
Çünkü biliriz yılkılarımız serin yaylalarda üreyecek.

Yağmurlar yağar o serin yaylalara
Çünkü serin yaylalarda otlar büyüyecek.

Bir çiçek bahçesinin elinden tutarız biz, biz olmasak kim ne
Kim pundunu bulup paralara kötü pazarlıklara böyle sövecek.

Ey eski camekan ey diri çiçek
Biz olmasak şunlara bunlara kim sövecek.

Ben seni alırım sakin evime koyarım sakin sonra gideriz
Gözlerim mavi, senin dumanın mavi, yüreğimiz bir okka çiçek.

Suyun da denizin de mavi ve avuçların
Biliyorsun bir gün gökyüzü değişecek.

İşte sürahiyi kırdılar suyumuz kesik hadi bakalım
Ey camekan seninle biziz ancak bunları yenileyecek.

Hadi bakalım ey durgun çiçek
Hangi ıslak mendil bunları söyleyecek.

Tatil bitti güzel hasır şapkamı bir bıçakla değiştim
Suyumuzu kestiler işte ama masamda o diri çiçek.

Tatil bitti şapkamı değiştim bir bıçakla
O bıçak bir güzel cigara gibi işleyecek.

Turgut Uyar

Yorumlar

İzleyiciler

Diğer Popüler Paylaşımlar

Şeyh Bedrettin Destanı'ndan, Nazım Hikmet

Adım Adım Bullet Journal Hazırlama - Ekim Ayı Ajandası

Kasım Ayı Ajandası - Bullet Journal Tekniği