Kilimini de al git!

Yaşadığımız hayatların nasılda maskaraca oyunlara dönüştüğünü anlamamız için illa ki etrafımızda bir kaç soytarı görmemiz gerekiyormuş zannımca. Ha, başınızı kaldırıp soytarı aramanıza gerek yok merak etmeyin, Türkiye gazetelerine bir bakın, şöyle gündeme bir göz atın yeter. İnsanlığın yüzyıllarca, yine 'insanlığı' yüceltmek için attığı onca adım, onca ussal kazanım hepsi maskaraca oyunların aleti olmuş. İşgüzarlıkları, aç gözlülükleri, sığ entellektüellikleri rasyonalitemizin çok ötesine uzanıyor. İşte o zaman, 'hah, Kübra işte bak insan!' diyorum.
Sabahtan beri Afyon valisinin açıklamalarını düşünüyorum, başım o kadar ağrıyor ki. Hayır, Lilia'ya patladım, 'anlayamıyorum ben nasıl oluyor böyle şeyler' diyebildi sadece. Rasyonel hiç kimse anlayamaz ki zaten, yani nasıl anlaşılabilir ki? Acıtasyon vs yapmayacağım durumun ehemmiyetini gösterebilmek için. Gerek yok, bir kimse bu durumu rasyosuyla değerlendirip, tepki veremiyorsa zaten, aman! 
Kral Lear okuyanlar bilir, Shakespeare bu eserinde soytarıyı kullanır, çünkü onun kurduğu evrende soytarı Kralın bir alt kişiliği olarak çalışır ve muktedir olana ne olduğunu hatırlatır. Bir nevi statükoyu yeniden yorumlar. Soytarı, kimliğinin ardına saklanarak son derce muhalif bir işlev görür. Kral'ın da hoşuna gider kimsenin söyleyemediklerini soytarının dillendirmesi, güler, eğlenir. Ancak günümüzde Türkiye'de durum çok farklı. Kralın etrafını soytarılar sarmış, soytarılar soytarılıklarını unutmuş krala yaranabilmek için her türlü maskaralığı yapıyorlar. Kralın alt benliği olmaktan öte, egosu olmuş, kralın bile söyleyemediklerini dillendirir olmuşlar. Soytarılar memnun, Kral memnun. 
Shakespeare'in soytarıları asildir, ödeyecekleri bedelin canları olduğunu dahi bilseler uğraşlarına devam ederler, ki çoğu zaman da bu bedeli öderler. E, Türkiye'de "Kral" -tek- muktedir, soytarı da çok olunca elbet birileri bedel ödeyecektir. Bu yüzden zannımca tüm o soytarılara üstlendikleri rol ne olursa olsun, kızan kralın neler yapabileceğini hatırlatmak gerek. 
Soytarılara kralların egemenliğinin çoktan bittiğini, "kral"lara da aklın asıl egemen olduğunu bir kez daha, bir çok kez daha hatırlatmak gerek.

Kiliminizi de alın gidin!!

Yorumlar

İzleyiciler

Diğer Popüler Paylaşımlar

Şeyh Bedrettin Destanı'ndan, Nazım Hikmet

Adım Adım Bullet Journal Hazırlama - Ekim Ayı Ajandası

Kasım Ayı Ajandası - Bullet Journal Tekniği